Okul programı için temel düşünme ve iletişim kurma aracımız olan dil, tüm müfredatı öğrenmek, temel oluşturmak ve iyi anlamak için çok önemlidir. Bu sadece dil öğrenmek değil, dilin ne anlama geldiği hakkında da bilgi sahibi olmaktır. Dil aracılığıyla, dil sevgisini de kapsayan zengin bir dil hayranlığına sahip olabilmeliyiz. Geleneksel olarak dil, dilin kolları birbirinden ve müfredatın diğer alanlarından ayrılmış, parçalı hâlde bir yapı olarak öğretilir.
Okulumuzun uyguladığı PYP programı bu parçalanmayı azaltmayı amaçlamaktadır. Dört iletişim kolu olan dinleme, konuşma, yazma ve okuma birbirlerinden ayrı incelenebileceği gibi, birini öğrenirken diğerinin de desteklenmesi açısından birbirleriyle bağıntılı ve etkileşimlidir. Her öğretmenin ayrıca dil öğretmeni olduğu tüm uluslararası okullar için önemli bir ayrıcalıktır.
Okul programı, dili, sınıf öğretmenlerinin bakış açısı, dilin yapısıyla ilgili öğretmenlerin bakış açısı, başka dillerin yapısı ve ana dil öğretmenlerinin bakış açılarından incelemektedir. Öğretimin şekil ve hızının farklı içeriklerde değişiklikler gösterecek olmasına rağmen, belirlenen öğrenci profili öğretilen her dil için uygulanır.
Dil, bilişsel gelişmeden çok daha fazlasını teşvik eder: İlk yıl PYP programı kültürel kimliğin ve duygusal istikrarın devamlılığı için ana dilin hayati önem taşıdığına ve birden fazla dil bilmenin kişisel gelişmeyi zenginleştirdiğine ve uluslararası anlamayı kolaylaştırdığına inanmaktadır. Uluslararası okullar dil gelişiminin her bir yönünü bilmeli ve desteklemelidir.
Okulumuzdaki Dil Derslerinde, şu maddeler büyük öneme sahiptir:
Okul programı için temel düşünme ve iletişim kurma aracımız olan dil, tüm müfredatı öğrenmek, temel oluşturmak ve iyi anlamak için çok önemlidir. Bu sadece dil öğrenmek değil, dilin ne anlama geldiği hakkında da bilgi sahibi olmaktır. Dil aracılığıyla, dil sevgisini de kapsayan zengin bir dil hayranlığına sahip olabilmeliyiz. Geleneksel olarak dil, dilin kolları birbirinden ve müfredatın diğer alanlarından ayrılmış, parçalı hâlde bir yapı olarak öğretilir.
Okulumuzun uyguladığı PYP programı bu parçalanmayı azaltmayı amaçlamaktadır. Dört iletişim kolu olan dinleme, konuşma, yazma ve okuma birbirlerinden ayrı incelenebileceği gibi, birini öğrenirken diğerinin de desteklenmesi açısından birbirleriyle bağıntılı ve etkileşimlidir. Her öğretmenin ayrıca dil öğretmeni olduğu tüm uluslararası okullar için önemli bir ayrıcalıktır.
Okul programı, dili, sınıf öğretmenlerinin bakış açısı, dilin yapısıyla ilgili öğretmenlerin bakış açısı, başka dillerin yapısı ve ana dil öğretmenlerinin bakış açılarından incelemektedir. Öğretimin şekil ve hızının farklı içeriklerde değişiklikler gösterecek olmasına rağmen, belirlenen öğrenci profili öğretilen her dil için uygulanır.
Dil, bilişsel gelişmeden çok daha fazlasını teşvik eder: İlk yıl PYP programı kültürel kimliğin ve duygusal istikrarın devamlılığı için ana dilin hayati önem taşıdığına ve birden fazla dil bilmenin kişisel gelişmeyi zenginleştirdiğine ve uluslararası anlamayı kolaylaştırdığına inanmaktadır. Uluslararası okullar dil gelişiminin her bir yönünü bilmeli ve desteklemelidir.
Okulumuzda ana dildeki hedeflerimize ulaşmak adına şu uygulamalar gerçekleştirilmektedir: