Ana Sınıfı

Sorgulama ve Yaratıcı Düşünme

  • Merak ve soru sorma becerilerinin gelişimi PYP’nin temel hedeflerinden biridir. Disiplinler üstü temalar, öğrencilerin hem kendilerini hem de dünyayı keşfetmeleri için özgün bağlamlar sunar.
  • Çeşitli aktivitelerle eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileri geliştirilir. Öğrenciler, öğrendikleri ve davranışları üzerine düşünerek gelişimsel hedefler belirler ve bu hedefleri günlük hayatlarına yansıtırlar.


Sanatsal ve Fiziksel Gelişim
Sanatsal çalışmalar, öğrencilerimizin hayal güçlerini kullanarak yaratıcı ürünler ortaya koymalarını desteklerken, estetik anlayışlarını ve sanatsal bakış açılarını geliştirir. Bu kapsamda, çocuklarımızın farklı disiplinlerde kendilerini ifade etmelerine olanak tanıyan çeşitli etkinlikler sunuyoruz. PYP'nin disiplinler üstü yaklaşımı doğrultusunda, bu etkinlikler, öğrencilerimizin sorgulama ve keşfetme sürecine entegre edilerek daha anlamlı ve eğlenceli hale getirilir.

  • Görsel sanatlar çalışmaları, çocukların renk, doku ve şekil gibi estetik unsurlarla özgürce deney yapmalarını ve yaratıcılıklarını sergilemelerini sağlar.
  • Robotik ve kodlama etkinlikleri, teknolojiyi yaratıcı bir şekilde kullanmalarını teşvik ederek problem çözme, mantıksal düşünme ve yenilikçi projeler geliştirme becerilerini destekler.
  • Müzikle ritim duygusunu keşfederken, dinleme becerilerini geliştirir ve müzik aracılığıyla duygusal ifade biçimlerini öğrenirler. Şarkılar, ritmik oyunlar ve müzikli aktivitelerle hem eğlenir hem de hafıza, dikkat ve koordinasyon gibi becerilerini güçlendirirler.
  • Bale ve jimnastik, öğrencilerimizin beden farkındalığını artırırken estetik hareket becerilerini, dengeyi ve disiplinli bir çalışma alışkanlığını kazanmalarına yardımcı olur.
  • Beden eğitimi ve oyunlar, öğrencilerin hem fiziksel hem de sosyal gelişimlerini destekler. Grup oyunları; öğrencilerimizin iş birliği, liderlik ve adil oyun gibi değerleri öğrenmesini sağlarken spor aktiviteleri fiziksel dayanıklılık ve koordinasyon becerilerini geliştirir.

Sorgulama ve Yaratıcı Düşünme

  • Merak ve soru sorma becerilerinin gelişimi PYP’nin temel hedeflerinden biridir. Disiplinler üstü temalar, öğrencilerin hem kendilerini hem de dünyayı keşfetmeleri için özgün bağlamlar sunar.
  • Çeşitli aktivitelerle eleştirel ve yaratıcı düşünme becerileri geliştirilir. Öğrenciler, öğrendikleri ve davranışları üzerine düşünerek gelişimsel hedefler belirler ve bu hedefleri günlük hayatlarına yansıtırlar.


Sanatsal ve Fiziksel Gelişim
Sanatsal çalışmalar, öğrencilerimizin hayal güçlerini kullanarak yaratıcı ürünler ortaya koymalarını desteklerken, estetik anlayışlarını ve sanatsal bakış açılarını geliştirir. Bu kapsamda, çocuklarımızın farklı disiplinlerde kendilerini ifade etmelerine olanak tanıyan çeşitli etkinlikler sunuyoruz. PYP'nin disiplinler üstü yaklaşımı doğrultusunda, bu etkinlikler, öğrencilerimizin sorgulama ve keşfetme sürecine entegre edilerek daha anlamlı ve eğlenceli hale getirilir.

  • Görsel sanatlar çalışmaları, çocukların renk, doku ve şekil gibi estetik unsurlarla özgürce deney yapmalarını ve yaratıcılıklarını sergilemelerini sağlar.
  • Robotik ve kodlama etkinlikleri, teknolojiyi yaratıcı bir şekilde kullanmalarını teşvik ederek problem çözme, mantıksal düşünme ve yenilikçi projeler geliştirme becerilerini destekler.
  • Müzikle ritim duygusunu keşfederken, dinleme becerilerini geliştirir ve müzik aracılığıyla duygusal ifade biçimlerini öğrenirler. Şarkılar, ritmik oyunlar ve müzikli aktivitelerle hem eğlenir hem de hafıza, dikkat ve koordinasyon gibi becerilerini güçlendirirler.
  • Bale ve jimnastik, öğrencilerimizin beden farkındalığını artırırken estetik hareket becerilerini, dengeyi ve disiplinli bir çalışma alışkanlığını kazanmalarına yardımcı olur.
  • Beden eğitimi ve oyunlar, öğrencilerin hem fiziksel hem de sosyal gelişimlerini destekler. Grup oyunları; öğrencilerimizin iş birliği, liderlik ve adil oyun gibi değerleri öğrenmesini sağlarken spor aktiviteleri fiziksel dayanıklılık ve koordinasyon becerilerini geliştirir.

Ana Sınıfı Eğitim Programımız

    Ana sınıflarımızda yürütülen eğitim-öğretim çalışmalarının temelini, öğrencilerin hem akademik hem de kişisel gelişimlerini destekleyen IB Primary Years Programme (PYP) oluşturur. PYP’nin öğrenci merkezli ve sorgulamaya dayalı yaklaşımı, çocuklarımızın merakla öğrenmeye yönelmelerini, yaşam boyu öğrenen olmalarını, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmelerini ve kendileriyle birlikte çevrelerini de anlamalarını sağlar.


Bütüncül Gelişim Yaklaşımı

  • Eğitim anlayışımız, yalnızca akademik başarıyı değil, aynı zamanda iyi insan olma profiline sahip bireyler yetiştirmeyi hedefler. PYP’nin öğrenen profilleri; öğrencilerimizin empati, dürüstlük, sorumluluk bilinci ve iş birliği gibi evrensel değerleri kazanmalarına yardımcı olur. Bu değerler; öğrencilerimizin etik, saygılı, duyarlı bireyler olarak topluma katkıda bulunmalarını sağlar. Bu holistik yaklaşımımız, öğrencilerimizin ilkokula güçlü bir başlangıç yapmalarını sağlar.


Akademik ve Bilişsel Gelişim

  • Okuma-yazma ve matematik etkinlikleri, öğrencilerimizin sembol ve ses farkındalığını artırır; matematiksel becerilerini geliştirerek temel problem çözme becerileri kazanmalarına yardımcı olur.
  • Çift dilli eğitim programımız, dilin doğal bağlamlarda kullanılmasını sağlayarak öğrenmeyi eğlenceli ve anlamlı hale getirir. Oyunlar, şarkılar ve hikayeler aracılığıyla doğal bir öğrenme ortamı sunar. Bu süreç, çocukların iletişim becerilerini, öz güvenlerini ve kültürel farkındalıklarını artırırken dil öğrenmeye yönelik olumlu bir tutum geliştirmelerine olanak tanır.
  • El ve göz koordinasyonunu geliştiren etkinlikler ile kesme, katlama, çizim gibi ince motor becerileri güçlendirilirken koşma, atlama ve tırmanma gibi aktivitelerle kaba motor becerileri desteklenir.

Ana Sınıfı Eğitim Programımız

    Ana sınıflarımızda yürütülen eğitim-öğretim çalışmalarının temelini, öğrencilerin hem akademik hem de kişisel gelişimlerini destekleyen IB Primary Years Programme (PYP) oluşturur. PYP’nin öğrenci merkezli ve sorgulamaya dayalı yaklaşımı, çocuklarımızın merakla öğrenmeye yönelmelerini, yaşam boyu öğrenen olmalarını, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmelerini ve kendileriyle birlikte çevrelerini de anlamalarını sağlar.


Bütüncül Gelişim Yaklaşımı

  • Eğitim anlayışımız, yalnızca akademik başarıyı değil, aynı zamanda iyi insan olma profiline sahip bireyler yetiştirmeyi hedefler. PYP’nin öğrenen profilleri; öğrencilerimizin empati, dürüstlük, sorumluluk bilinci ve iş birliği gibi evrensel değerleri kazanmalarına yardımcı olur. Bu değerler; öğrencilerimizin etik, saygılı, duyarlı bireyler olarak topluma katkıda bulunmalarını sağlar. Bu holistik yaklaşımımız, öğrencilerimizin ilkokula güçlü bir başlangıç yapmalarını sağlar.


Akademik ve Bilişsel Gelişim

  • Okuma-yazma ve matematik etkinlikleri, öğrencilerimizin sembol ve ses farkındalığını artırır; matematiksel becerilerini geliştirerek temel problem çözme becerileri kazanmalarına yardımcı olur.
  • Çift dilli eğitim programımız, dilin doğal bağlamlarda kullanılmasını sağlayarak öğrenmeyi eğlenceli ve anlamlı hale getirir. Oyunlar, şarkılar ve hikayeler aracılığıyla doğal bir öğrenme ortamı sunar. Bu süreç, çocukların iletişim becerilerini, öz güvenlerini ve kültürel farkındalıklarını artırırken dil öğrenmeye yönelik olumlu bir tutum geliştirmelerine olanak tanır.
  • El ve göz koordinasyonunu geliştiren etkinlikler ile kesme, katlama, çizim gibi ince motor becerileri güçlendirilirken koşma, atlama ve tırmanma gibi aktivitelerle kaba motor becerileri desteklenir.

Sosyal ve Duygusal Gelişim

  • Öğrencilerimizin çevresiyle olumlu ilişkiler kurması, iş birliği yapması, paylaşmayı öğrenmesi ve liderlik becerilerini geliştirmesi için çeşitli etkinlikler düzenlenir.
  • Empati, iş birliği ve saygı gibi sosyal yetkinlikler, grup çalışmaları ve sosyal etkileşimlerle geliştirilir.
  • Duygusal gelişim çalışmaları sayesinde öğrenciler duygularını fark eder, uygun şekilde ifade eder ve sorun çözme becerileri kazanır.


Öz Bakım ve Sorumluluk Gelişimi

  • Kişisel temizlik, kıyafetlerini giyip çıkarma ve yemek yeme gibi  işlerini yardım almadan yapılan öz bakım becerileri, öğrencilerin bağımsızlıklarını artırır.
  • Öğrencilerimizin hem akademik hem de kişisel gelişimlerini sahiplenmeleri için kendi öğrenme süreçlerini değerlendirmeleri teşvik edilir. Bu süreçte çocuklarımız, öğrendikleri ve davranışları üzerine dönüşümlü düşünme becerisi kazanarak, güçlü yönlerini ve gelişim alanlarını fark ederler.
  • Kendi belirledikleri gelişimsel hedeflere ulaşma yolunda çaba göstermeleri, onları öz farkındalığı yüksek, daha sorumluluk sahibi bireyler haline getirir. 


PYP’nin ilkeleri doğrultusunda planlanan bu bütüncül yaklaşımla, her öğrencinin bireysel ihtiyaçları, ilgi alanları ve yetkinlikleri göz önünde bulundurulur. Böylece çocuklarımız, öğrenme süreçlerini sahiplenir, özgüvenle büyür ve ilkokula hazır bir şekilde adım atar.

    Adres: Cevizlik Mh. Hallaç Hüseyin Sk. No: 11 Bakırköy / İstanbul  Telefon: +90 (212) 543 60 00   Fax : +90 (212) 571 60 87  Email    : taskolej@taskolej.k12.tr   

© 2023 Özel Taş İlkokulu · Ortaokulu  Tüm Hakları Saklıdır.

Search