EĞİTİM PROGRAMIMIZ

Eğitim - Öğretim Programımız

Özel Taş İlkokulu ve Ortaokulu olarak, öğrencilerimizin akademik, sosyal ve duygusal gelişimlerini destekleyen, nitelikli ve bireyselleştirilmiş bir eğitim programı sunuyoruz. Bağımsız ve yaratıcı düşünebilen, araştıran-sorgulayan, çevresiyle ve kendisiyle ilgili farkındalığı yüksek, duyarlı, güçlü iletişim becerilerine sahip, Türkçenin yanı sıra İngilizce ve Almanca dillerini de etkili kullanabilen bireyler yetiştirme hedefiyle bugüne dek binlerce öğrenciyi okulumuzdan mezun ettik. Okulumuz, Sorgulamaya Dayalı Uluslararası Ezbersiz Eğitim Programını (The International Baccalaureate Primary Years Programme IB-PYP) yürütmektedir. 

IB İlk Yıllar Programı (PYP) ile ana sınıfından 5. sınıf sonuna kadar kültürler arası anlayışa ve saygıya sahip, daha iyi ve barışçıl bir dünya için sorumluluk üstlenen, öz disiplin sahibi, araştıran, sorgulayan, bilgili ve duyarlı bireyler yetiştirmeyi amaçlıyoruz. Disiplinlerüstü bakış açısıyla araştırma-sorgulama temelli ve öğrenciyi merkeze alan PYP müfredatımız, öğrencilerimizin kavramsal anlayışlarını derinleştirebilecekleri bir öğrenme ortamı sunar. 

Öğrenme ortamlarında, öğrencilerimizin meraklarını uyandırarak eleştirel düşünmelerini, kendi ihtiyaç ve tercihlerine göre seçim yapmalarını ve dönüşümlü düşünme süreçlerine katılmalarını teşvik ediyoruz. Sorgulamaya dayalı eğitim yaklaşımımız, öğrencilere iş birliğine dayalı bir sorgulama kültürü kazandırmayı ve öğrenmeyi bütüncül bir perspektifle gerçekleştirmeyi hedefliyor. Soru soran, cevap arayan, neden-sonuç ilişkisi kurabilen, düşünen bireyler olmaları için öğrencilerimize rehberlik ediyoruz. 

Öğrenme yolculuğumuzu geziler, alanında uzman konuklar, yazarlar, okulumuza özgü özel haftalar, sosyal etkinlikler, kulüpler, kutlamalar ve çeşitli proje çalışmalarıyla bir bütünlük içinde sürdürmekteyiz. Teknolojiyi eğitim ortamımıza entegre ederek, öğrencilerimizin etik değerlere sahip dijital vatandaşlar olarak gelişimini de destekliyoruz.

Okulumuz dil programı öğrencilerin dili öğrenme, dil hakkında öğrenme ve dil yoluyla öğrenme deneyimleri arasında denge oluşturacak şekilde planlanmaktadır.  Yabancı dil olarak İngilizce, öğrenmenin merkezindedir. Native öğretmenlerle yapılan dersler ile, öğrencilerimiz dinleme ve anlama becerilerini güçlendirir, günlük konuşma diline hakim olurlar. Öğrencilerimiz, İngilizceyi sadece bir ders olarak değil, bir iletişim aracı olarak benimser ve özgüven ile kullanabilir hale gelirler. 6. sınıf itibarıyla Almanca 2. dil olarak başlamaktadır. Öğrencilerimiz dil becerilerini geliştirirken dinleme, konuşma, görsel ve yazılı okuma-yazmaya aktif olarak dahil olabilecekleri etkinliklere katılırlar. 

Okulumuzda sanatsal ve sportif etkinlikler öğrencilerimizin çok yönlü gelişimini destekleyen temel unsurlar arasında yer alır. Bu alanlarda da PYP bakış açısıyla planlamalar yaparak disiplinlerüstü öğrenme gerçekleştiriyoruz. Sanat etkinlikleriyle öğrencilerimizin yaratıcılıklarını ifade etmelerine, estetik duyarlılık kazanmalarına ve sanatsal becerilerini geliştirmelerine olanak tanıyoruz. Resim, müzik, drama, dans, bale ve seramik alanlarında sunduğumuz çalışmalarla öğrencilerimizi kendi yeteneklerini keşfetmeleri için teşvik ediyoruz. Sportif faaliyetler ile öğrencilerimizin fiziksel gelişimini destekliyor; takım çalışması, dayanıklılık, disiplin ve fair play gibi değerleri kazanmalarına da önem veriyoruz. Basketbol, voleybol, masa tenisi, badminton gibi branşlarda yaptığımız düzenli antrenmanlar, turnuvalar ve yarışmalarla öğrencilerimizi aktif bir yaşam tarzına teşvik ediyor, başarılarıyla gurur duymalarını sağlıyoruz. Öğrencilerimizin stratejik düşünme ve problem çözme becerilerini geliştirmek amacıyla satranca özel bir yer ayırıyoruz. Satranç takımımızla düzenli çalışmalar yaparak, farklı yarışmalara katılıyoruz. Sanat ve spor, öğrencilerimizin öz güvenini ve kendini ifade yetkinliğini artırarak akademik başarılarını da besleyen önemli bir rol oynuyor.

Öğrencilerimizin gelişimini takip ederken ve raporlarken, alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarıyla bireysel olarak takip ediyor; kapsamlı geri bildirimleri velilerimize sunuyoruz. Bu yaklaşım sayesinde öğrencilerimiz, kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu almayı öğrenerek, geri bildirimlerle sürekli gelişim sağlıyor kendi öğrenme süreçleri üzerine dönüşümlü düşünerek hedefler koyarak, eylem planlarını yaşamına aktarabilmeleri için takip ediliyorlar. Her öğrencinin gelişiminin kendine özgü bir yapıda ilerlemesi için uygun stratejiler kullanılarak, veli iş birliği sağlanır.  Her iki dönemde öğrenciye verilen alternatif karneler ile öğrenci gelişimini belgelenir. Sorgulama ünitelerinin bitiminde “Ünite Yolculuğum” formu ile öğrencinin öğrenmesini yansıtması sağlanır ve öğretmen-veli geri bildirimi ile süreç değerlendirilir. Okulumuzda ölçme ve değerlendirme öğrenmenin ve anlamanın bir boyutu olarak ele alınmaktadır. 

Anasınıfından 8. sınıfa, ana sınıflarımızda (5 yaş grubu), çift dilli eğitim programı uygulayarak öğrencilerimizin dil becerilerini erken yaşta doğal edinim yoluyla öğrenmelerini geliştiriyoruz. Bu sayede çocuklarımız, kendilerini farklı dillerde ifade etme becerisi kazanırken, dünya vatandaşlığı yolunda ilk adımlarını atıyorlar. 

Öğrencilerimizi, 8. sınıfta girecekleri Lise Giriş Sınavlarına (LGS) akademik başarılarını ve iyi olma hallerini destekleyen farklılaştırılmış yöntem ve çalışmalarla hazırlıyoruz. Öğrencilerimizin bireysel ihtiyaçlarına yanıt vererek, kendi potansiyellerini keşfetmelerine olanak tanıyoruz. Başarılı sınav sonuçlarımız ve öğrencilerimizin seçkin liselere yerleşmesi, donanımlı bireyler yetiştirme misyonumuzun bir yansımasıdır. 

Öğrencilerimiz gelişimlerini ve performanslarını portfolyo sunumları, tematik sınıf gösterileri, belirli gün ve haftalar, özel haftalar ve etkinliklerde sergileme fırsatı bulurlar. 

Okulumuzda öğrenme yolculuğunun sadece öğrenciler için değil, tüm okul paydaşları için de sürekli bir gelişim süreci olduğuna inanıyoruz. Öğrencilerimiz, öğretmenlerimiz, velilerimiz ve çalışanlarımızla birbirimizden öğreniyor ve hep birlikte gelişiyoruz. Atatürkçü ve çağdaş bir eğitim anlayışıyla, yaratıcılığı, eleştirel düşünceyi ve toplumsal sorumluluğu teşvik eden bir kültür inşa ediyoruz. 

    Adres: Cevizlik Mh. Hallaç Hüseyin Sk. No: 11 Bakırköy / İstanbul  Telefon: +90 (212) 543 60 00   Fax : +90 (212) 571 60 87  Email    : taskolej@taskolej.k12.tr   

© 2023 Özel Taş İlkokulu · Ortaokulu  Tüm Hakları Saklıdır.

Search