PYP ve IB misyonu
”Uluslararası Bakalorya, kültürler arası anlayış ve saygı ile daha iyi ve daha barışçıl bir dünya oluşturulmasına yardımcı olacak araştıran-sorgulayan, bilgili ve duyarlı genç insanlar yetiştirmeyi amaçlar.””Bu amaca yönelik olarak kuruluş, yeni ufuklar açıcı uluslararası eğitim programları ve titiz değerlendirme yöntemleri geliştirmek amacıyla okullar, devletler ve uluslararası kuruluşlarla çalışmaktadır.””Bu programlar, dünya genelinde öğrencileri, diğer insanların da farklılıklarıyla haklı olabileceğini anlayan, etkin, şefkatli ve yaşam boyu öğrenmeye inanan bireyler olmaya teşvik eder.”
— IB misyon beyanı
Başlangıcından beri, İlk Yıllar Programı yalnızca 3-12 yaş öğrencileri ve onların okul topluluklarını geniş ölçüde etkilemekle kalmayıp uluslararası eğitimin gidişatını da etkilemiştir. Merkezinde sorumlu eylemlerin olduğu disiplinlerüstü, araştırma-sorgulama tabanlı ve öğrenci merkezli bir eğitim olan PYP, her zaman güvenilir, zamansız ve dönüştürücü olagelmiştir.
Hızla değişen karmaşık dünyamızda bulunan zorluklara ve fırsatlara yanıt olarak ve yaşam boyu öğrenenler yaratmak için küresel eğitimdeki hareketlere paralel olarak geleceğe odaklı bir PYP geliştirilmiştir. PYP müfredat çerçevesi, müfredatın üç ayağında da yer alan özne olma ana ilkesini vurgular: öğrenen, öğrenme, ve öğretim ve öğrenme topluluğu. “Yazılı, öğretilen ve değerlendirilen” müfredatın odağını, öğrenen ve öğrenme topluluğu gibi insan öğeleriyle genişletmek, okul topluluğuyla bağlantılı herkesin öğrenme ve öğretimi etkilemek için bir sesi, tercihi ve sahipliği olduğunun altını çizer. Bu bütüncül bileşenler uyumlu bir bütün oluşturmak için birbirini tamamlar ve pekiştirir.
Özel Taş İlkokulu ve Ortaokulu, 25 Aralık 2012 yılında otorize olmuştur.
Hazırlık sınıfından 5. sınıfın sonuna kadar IB - PYP programını uygulayarak öğrencilerine uluslararası standartlarda bir eğitim sunmaktadır.
PYP, 3-12 yaş arası öğrenciler için anlamlı, düşünmeye yönlendiren ve yaşamla ilişkilendirilebilecek disiplinlerarası bir öğrenme programıdır. Program, bilgi, beceri ve olumlu tutumlar geliştirmeyi amaçlarken, öğrenci ve öğretmenin aktif bir şekilde sorgulama yaptığı bir öğrenme ortamı oluşturur.
Taş Koleji’nde PYP, öğrencilerin kendi soruları doğrultusunda öğrenmelerini şekillendirmelerine olanak tanır ve onlara araştırma, iletişim, düşünme, sosyal ve öz yönetim becerileri kazandırır. Aynı zamanda bireylerin sosyal ve duygusal gelişimini destekler, onları farklı kültürlere açık dünya vatandaşları olarak yetiştirir. Eğitmenlerimiz, rehber, öğrenme ortağı ve rol model olarak öğrencilerin bireysel potansiyellerini keşfetmelerine yardımcı olur.
Özel Taş İlköğretim Kurumları daha iyi bir dünya için araştıran, sorgulayan, bilgili ve duyarlı; kültürler arası farklılıklara karşı anlayışla yaklaşabilen saygılı bireyler yetiştirmeyi amaçlar.
Bu amaca uygun olarak okulumuz, öğrenenler için ilgi çekici, ulusal ve uluslararası bakış açılarını dikkate alan, disiplinlerüstü sorgulamaya dayalı bir programı esas alır.
Okulumuz, öğrenenlerin yaşamı boyunca etkin biçimde öğrenme bilincine ulaşmış, edindiği bilgileri davranışa dönüştürerek çevresi üzerinde etki yaratan, hoşgörülü, sevecen bireyler olmasını teşvik eder.
VİZYONUMUZ
Sunduğu eğitim-öğretimle sorgulayan, eleştirel düşünen, bilgi, beceri, davranış ve tutumları ile fark edilen bireyler yetiştirerek ülkemizin nitelikli insan kaynağının oluşturulmasında katkısı olan uluslar arası düzeyde tanınmış bir okul olmak.
Çalışanların profesyonel gelişim fırsatlarının farkına varmasını sağlamak,
Özel Taş İlkokulu ve Ortaokulu, 25 Aralık 2012 yılında otorize olmuştur.
Hazırlık sınıfından 5. sınıfın sonuna kadar IB - PYP programını uygulayarak öğrencilerine uluslararası standartlarda bir eğitim sunmaktadır.
PYP, 3-12 yaş arası öğrenciler için anlamlı, düşünmeye yönlendiren ve yaşamla ilişkilendirilebilecek disiplinlerarası bir öğrenme programıdır. Program, bilgi, beceri ve olumlu tutumlar geliştirmeyi amaçlarken, öğrenci ve öğretmenin aktif bir şekilde sorgulama yaptığı bir öğrenme ortamı oluşturur.
Taş Koleji’nde PYP, öğrencilerin kendi soruları doğrultusunda öğrenmelerini şekillendirmelerine olanak tanır ve onlara araştırma, iletişim, düşünme, sosyal ve öz yönetim becerileri kazandırır. Aynı zamanda bireylerin sosyal ve duygusal gelişimini destekler, onları farklı kültürlere açık dünya vatandaşları olarak yetiştirir. Eğitmenlerimiz, rehber, öğrenme ortağı ve rol model olarak öğrencilerin bireysel potansiyellerini keşfetmelerine yardımcı olur.