Yabancı Diller Yaklaşımı

Özel Taş İlkokulu ve Ortaokulunda İngilizce

   Okulumuz, Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Programı (PYP) kapsamında dil öğrenimini, öğrencilerin kültürel, sosyal ve entelektüel gelişimlerinin temel taşı olarak kabul eder. PYP' nin dil bakış açısı, dili sadece bir iletişim aracı değil, aynı zamanda öğrenme sürecinin kendisi olarak görür. Bu yaklaşımla, dil öğretimi şu ana unsurları içerir:

İletişim Becerilerinin Geliştirilmesi : Öğrenciler, hem sözel hem yazılı iletişim becerilerini geliştirir. Dinleme, konuşma, okuma ve yazma alanlarında dengeli bir ilerleme sağlanır.

Bağlam İçinde Dil Öğrenimi: Dil öğrenimi, anlamlı ve öğrencilerin yaşamlarıyla bağlantılı içeriklerle desteklenir. Öğrenciler, dilin gerçek dünyada nasıl kullanıldığını keşfeder ve öğrendiklerini bu bağlamlarda uygularlar.

Çok Dilli ve Kültürel Farkındalık: PYP programında dil öğrenimi, kültürel anlayışı ve farkındalığı artırmak için bir fırsat olarak görülür. Öğrenciler, farklı dillerin ve kültürlerin zenginliğini keşfederek uluslararası bir bakış açısı kazanırlar.

AMACIMIZ

AMACIMIZ

   Özel Taş İlkokulu ve Ortaokulunda , amacımız Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programının yanı sıra IB PYP bakış açısını da kullanarak öğrencilerin İngilizce becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.  Hedefimiz, her öğrenciyi uluslararası düzeyde kullanılabilecek ve Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programının standartlarını karşılayan bir dil seviyesinde olmaları için hazırlamaktır.

   Özel Taş İlkokulu ve Ortaokulunda  İngilizce programımız, dil öğrenmeyi anlamlı ve eğlenceli kılacak biçimde, alanlarında uzman olan yabancı öğretmenler ve Türk öğretmenlerle yürütülür. Sınıfta, drama, müzik, diyalog, oyunlar, bire bir, ikili veya  grup çalışmasının iletişimi teşvik ettiği, öğrenci temelli bir sistem uygulanır. Öğrencilerin dil gelişimleri portfolyolarla takip edilir. Öğrencilerin farklı öğrenme biçimleri göz önünde bulundurulur. Bireysel farklılıklar, öğrencilerin yabancı dil düzeyine ait gelişimsel farklılıklar göz önünde bulundurularak kapsayıcı öğretme ve öğrenme stratejileri uygulanır. Dil açısından desteklenmesi gereken öğrencilerimiz için farklı yöntemler kullanılır. Farklı gruplama teknikleri sayesinde öğretmenler desteğe ihtiyaç duyan öğrenci gruplarıyla ilgilenirken dil açısından daha güçlü öğrenciler hem kendi hızlarında gelişim gösterirler hem de desteğe ihtiyaç duyan arkadaşlarının öğrenme sürecine katkı sağlarlar.

   Özel Taş İlkokulu ve Ortaokulunda , amacımız Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programının yanı sıra IB PYP bakış açısını da kullanarak öğrencilerin İngilizce becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır.  Hedefimiz, her öğrenciyi uluslararası düzeyde kullanılabilecek ve Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programının standartlarını karşılayan bir dil seviyesinde olmaları için hazırlamaktır.

   Özel Taş İlkokulu ve Ortaokulunda  İngilizce programımız, dil öğrenmeyi anlamlı ve eğlenceli kılacak biçimde, alanlarında uzman olan yabancı öğretmenler ve Türk öğretmenlerle yürütülür. Sınıfta, drama, müzik, diyalog, oyunlar, bire bir, ikili veya  grup çalışmasının iletişimi teşvik ettiği, öğrenci temelli bir sistem uygulanır. Öğrencilerin dil gelişimleri portfolyolarla takip edilir. Öğrencilerin farklı öğrenme biçimleri göz önünde bulundurulur. Bireysel farklılıklar, öğrencilerin yabancı dil düzeyine ait gelişimsel farklılıklar göz önünde bulundurularak kapsayıcı öğretme ve öğrenme stratejileri uygulanır. Dil açısından desteklenmesi gereken öğrencilerimiz için farklı yöntemler kullanılır. Farklı gruplama teknikleri sayesinde öğretmenler desteğe ihtiyaç duyan öğrenci gruplarıyla ilgilenirken dil açısından daha güçlü öğrenciler hem kendi hızlarında gelişim gösterirler hem de desteğe ihtiyaç duyan arkadaşlarının öğrenme sürecine katkı sağlarlar.

Özel Taş İlkokulu ve Ortaokulunda İngilizce

   Okulumuz, Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Programı (PYP) kapsamında dil öğrenimini, öğrencilerin kültürel, sosyal ve entelektüel gelişimlerinin temel taşı olarak kabul eder. PYP' nin dil bakış açısı, dili sadece bir iletişim aracı değil, aynı zamanda öğrenme sürecinin kendisi olarak görür. Bu yaklaşımla, dil öğretimi şu ana unsurları içerir:

İletişim Becerilerinin Geliştirilmesi : Öğrenciler, hem sözel hem yazılı iletişim becerilerini geliştirir. Dinleme, konuşma, okuma ve yazma alanlarında dengeli bir ilerleme sağlanır.

Bağlam İçinde Dil Öğrenimi: Dil öğrenimi, anlamlı ve öğrencilerin yaşamlarıyla bağlantılı içeriklerle desteklenir. Öğrenciler, dilin gerçek dünyada nasıl kullanıldığını keşfeder ve öğrendiklerini bu bağlamlarda uygularlar.

Çok Dilli ve Kültürel Farkındalık: PYP programında dil öğrenimi, kültürel anlayışı ve farkındalığı artırmak için bir fırsat olarak görülür. Öğrenciler, farklı dillerin ve kültürlerin zenginliğini keşfederek uluslararası bir bakış açısı kazanırlar. 

ANA SINIFI - ÇİFT DİLLİ EĞİTİM PROGRAMI

ANA SINIFI - ÇİFT DİLLİ EĞİTİM PROGRAMI

Çocuğun kendi dili kadar farklı bir dilli de kullanması, o dilde düşünebilmesi ve bunu erken bir yaşta geliştiriyor olması çocuk için son derece önemlidir. Okul olarak dil öğrenimini, yalnızca bir ders içeriği değil; düşünmenin, anlamlandırmanın ve dünyaya farklı perspektiflerden bakabilmenin bir aracı olarak görmekteyiz. Bu yaklaşım ile öğrencilerimize ana sınıfında İngilizcenin  temelini oluşturmak amacıyla Çift Dilli Programı (Dual Language Programme – DLP) uygulamaktayız. 

Ana sınıflarımızda uyguladığımız Çift Dilli Eğitim Programı, öğrencilerimizin İngilizce ve ana dillerini eş zamanlı ve doğal yollarla edinmelerini destekler. Dil, sınıf içi deneyimlerin ve anlamlı öğrenmenin bir parçası olarak kullanılır; bu sayede öğrenciler yalnızca duyan değil, dil yoluyla düşünen, sorgulayan ve kendini ifade edebilen bireyler haline gelir.

Okulumuzda Çift Dilli Eğitim Programı , Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Programı (PYP) ile uyum içinde yürütülür. PYP’nin kavramsal öğrenme ve sorgulama temelli yaklaşımı, İngilizce öğretimini geleneksel dilbilgisi hedeflerinin ötesine taşır. Dil politikalarımız öğrencilerin merakını güdüleyecek, düşünme becerilerini geliştirecek ve anlam kurma sürecine katkı sağlayacak biçimde öğretim programımızın merkezindedir. Ana sınıflarında haftalık 18 saatlik İngilizce eğitimi PYP entegrasyonu ile sınıf öğretmeni, İngilizce öğretmeni ve Skills öğretmeninin koordineli planlamaları ile sürdürülmektedir.

Çift Dilli Eğitim Programının Kazanımları


Dil edinimi doğal bir süreç olarak yaşanır: Öğrenciler iki dili de aktif biçimde kullanmayı öğrenir. Günlük yaşamla bağlantı kurar. 


Bilişsel gelişim desteklenir: Hafızası güçlenir, problem çözme ve  eleştirel bakarak yaratıcı düşünme becerileri gelişir. 


Kültürel farkındalık kazandırılır: Farklı kültürleri tanıyan ve bu çeşitliliğe saygı duyan bireyler olarak yetişir.


Güvenle kendini ifade etme fırsatı verir: Okulumuzda gerçekleştirdiğimiz yıl sonu gösterileri, portfolyo sunumları, sınıf içi ve dışı etkinliklerde öğrencilerimizin iki dilde sunum yapmaları özgüvenlerini pekiştirmelerini ve kendini ifade etme becerilerinin geliştirilmesini sağlar. 

Çocuğun kendi dili kadar farklı bir dilli de kullanması, o dilde düşünebilmesi ve bunu erken bir yaşta geliştiriyor olması çocuk için son derece önemlidir. Okul olarak dil öğrenimini, yalnızca bir ders içeriği değil; düşünmenin, anlamlandırmanın ve dünyaya farklı perspektiflerden bakabilmenin bir aracı olarak görmekteyiz. Bu yaklaşım ile öğrencilerimize ana sınıfında İngilizcenin  temelini oluşturmak amacıyla Çift Dilli Programı (Dual Language Programme – DLP) uygulamaktayız. 

Ana sınıflarımızda uyguladığımız Çift Dilli Eğitim Programı, öğrencilerimizin İngilizce ve ana dillerini eş zamanlı ve doğal yollarla edinmelerini destekler. Dil, sınıf içi deneyimlerin ve anlamlı öğrenmenin bir parçası olarak kullanılır; bu sayede öğrenciler yalnızca duyan değil, dil yoluyla düşünen, sorgulayan ve kendini ifade edebilen bireyler haline gelir.

Okulumuzda Çift Dilli Eğitim Programı , Uluslararası Bakalorya İlk Yıllar Programı (PYP) ile uyum içinde yürütülür. PYP’nin kavramsal öğrenme ve sorgulama temelli yaklaşımı, İngilizce öğretimini geleneksel dilbilgisi hedeflerinin ötesine taşır. Dil politikalarımız öğrencilerin merakını güdüleyecek, düşünme becerilerini geliştirecek ve anlam kurma sürecine katkı sağlayacak biçimde öğretim programımızın merkezindedir. Ana sınıflarında haftalık 18 saatlik İngilizce eğitimi PYP entegrasyonu ile sınıf öğretmeni, İngilizce öğretmeni ve Skills öğretmeninin koordineli planlamaları ile sürdürülmektedir.

Çift Dilli Eğitim Programının Kazanımları


Dil edinimi doğal bir süreç olarak yaşanır: Öğrenciler iki dili de aktif biçimde kullanmayı öğrenir. Günlük yaşamla bağlantı kurar. 


Bilişsel gelişim desteklenir: Hafızası güçlenir, problem çözme ve  eleştirel bakarak yaratıcı düşünme becerileri gelişir. 


Kültürel farkındalık kazandırılır: Farklı kültürleri tanıyan ve bu çeşitliliğe saygı duyan bireyler olarak yetişir.


Güvenle kendini ifade etme fırsatı verir: Okulumuzda gerçekleştirdiğimiz yıl sonu gösterileri, portfolyo sunumları, sınıf içi ve dışı etkinliklerde öğrencilerimizin iki dilde sunum yapmaları özgüvenlerini pekiştirmelerini ve kendini ifade etme becerilerinin geliştirilmesini sağlar. 

İLKOKUL 

   İlkokul öğrencilerinin sorgulama aracılığıyla dili öğrenmeleri ve anlamayı inşa etmeleri amaçlanmaktadır. İçeriklerin ve öğrenme hedeflerinin bütünleşmesi, öğrenci merkezli sorgulama, dil gelişimiyle ilgili farkındalığı  ve mümkün olan en zengin sözcük dağarcığını oluşturma temel hedefleri içermektedir. Yıl boyunca bütün seviyelerdeki öğrencilerin dil öğreniminde hedeflerine ulaşabilmeleri ve ilerlemeleri için dersler farklılaştırma yöntemiyle planlanır ve yapılandırılır.

ORTAOKUL

   Öğrencilerin düzeylerine uygun dil becerilerini en yüksek seviyede geliştirmek için kullanılan yöntemler farklılaştırılmakta ve öğrenciler kendi öğrenmelerinin öznesi olmaktadırlar. Dört yıllık ortaokul eğitiminin sonunda, öğrencilerin güncel konularla ilgili gazete makalelerindeki ana noktaları anlamaları ve tartışmaları, bağlamdaki bilinmeyen kelimelerin anlamlarını tahmin etmeleri, bir kitap ya da film senaryosundan bahsetmeleri, orijinal metin anlatımı ve sıralamasını kullanarak, basit bir biçimde, yazılı kısa metin parçalarını sözlü olarak alıntılamaları, ilgi alanı içindeki bir dizi konu üzerine basit bağlantılı metinler yazmaları beklenir.

ÖZEL TAŞ ORTAOKULU'NDA ALMANCA 

   Bir diğer ek dil olan ve 6. Sınıfta başlayan Almanca eğitiminde konuşma, yazma, dinleme ve okumanın geliştirilmesi amaçlanır. Öğrencilerin dilini öğrendikleri ülkenin kültürünü anlamaları temel olarak iletişim kurmada bir seviyeye ulaşmaları hedeflenmektedir. Öğrencilerimizin yeni bir dildeki dil ve iletişim becerilerini geliştirmek için çağdaş teknoloji ve eğitim araçları kullanılmaktadır.

Dersler öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek için tasarlanmaktadır. Gramer bir araç olarak kullanılmakta ve öğrencilerin duygu ve düşüncelerini, hislerini sözlü ve yazılı biçimlerde ifade etmelerini sağlamak için iletişimsel yöntemler kullanılmaktadır. Öğrencilerin kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu üstlenmelerine yardım eden hikâye yazma ve canlandırma, sınıf içindeki rol yapma diyalogları ve istasyon etkinliklerinin aracılığıyla , öğrenciler derslere etkin bir biçimde katılmaya motive olurlar. Öğrenciler 8. sınıfın sonuna dek öğrenmiş oldukları gramer yapılarını bilinçli bir biçimde kullanır, analiz eder ve yorumlar. Sunumlar, diyaloglar ve mini dramalar hazırlarken kelime dağarcıklarını etkili bir biçimde kullanırlar.

İLKOKUL 
   İlkokul öğrencilerinin sorgulama aracılığıyla dili öğrenmeleri ve anlamayı inşa etmeleri amaçlanmaktadır. İçeriklerin ve öğrenme hedeflerinin bütünleşmesi, öğrenci merkezli sorgulama, dil gelişimiyle ilgili farkındalığı  ve mümkün olan en zengin sözcük dağarcığını oluşturma temel hedefleri içermektedir. Yıl boyunca bütün seviyelerdeki öğrencilerin dil öğreniminde hedeflerine ulaşabilmeleri ve ilerlemeleri için dersler farklılaştırma yöntemiyle planlanır ve yapılandırılır.


ORTAOKUL
   Öğrencilerin düzeylerine uygun dil becerilerini en yüksek seviyede geliştirmek için kullanılan yöntemler farklılaştırılmakta ve öğrenciler kendi öğrenmelerinin öznesi olmaktadırlar. Dört yıllık ortaokul eğitiminin sonunda, öğrencilerin güncel konularla ilgili gazete makalelerindeki ana noktaları anlamaları ve tartışmaları, bağlamdaki bilinmeyen kelimelerin anlamlarını tahmin etmeleri, bir kitap ya da film senaryosundan bahsetmeleri, orijinal metin anlatımı ve sıralamasını kullanarak, basit bir biçimde, yazılı kısa metin parçalarını sözlü olarak alıntılamaları, ilgi alanı içindeki bir dizi konu üzerine basit bağlantılı metinler yazmaları beklenir.


ÖZEL TAŞ ORTAOKULU'NDA ALMANCA 
   Bir diğer ek dil olan ve 6. Sınıfta başlayan Almanca eğitiminde konuşma, yazma, dinleme ve okumanın geliştirilmesi amaçlanır. Öğrencilerin dilini öğrendikleri ülkenin kültürünü anlamaları temel olarak iletişim kurmada bir seviyeye ulaşmaları hedeflenmektedir. Öğrencilerimizin yeni bir dildeki dil ve iletişim becerilerini geliştirmek için çağdaş teknoloji ve eğitim araçları kullanılmaktadır.

Dersler öğrencilerin dil becerilerini geliştirmek için tasarlanmaktadır. Gramer bir araç olarak kullanılmakta ve öğrencilerin duygu ve düşüncelerini, hislerini sözlü ve yazılı biçimlerde ifade etmelerini sağlamak için iletişimsel yöntemler kullanılmaktadır. Öğrencilerin kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu üstlenmelerine yardım eden hikâye yazma ve canlandırma, sınıf içindeki rol yapma diyalogları ve istasyon etkinliklerinin aracılığıyla , öğrenciler derslere etkin bir biçimde katılmaya motive olurlar. Öğrenciler 8. sınıfın sonuna dek öğrenmiş oldukları gramer yapılarını bilinçli bir biçimde kullanır, analiz eder ve yorumlar. Sunumlar, diyaloglar ve mini dramalar hazırlarken kelime dağarcıklarını etkili bir biçimde kullanırlar.

Yabancı Dil Gelişimi İçin Etkinlikler

Yaz Okulu Programı
Taş Özel İlkokulu ve Ortaokulu, öğrencilerin İngilizceyi gerçek hayat deneyimleriyle öğrenmelerini sağlamak amacıyla İngiltere'de bir Yaz Okulu Programı düzenlemektedir. Bu program, dil öğreniminin yanı sıra öğrencilerin öğrenmekte oldukları dilin kültürünü görmelerini ve yaşamalarını da hedeflemektedir.

Kulüpler ve Etkinlikler
Taş Özel İlkokulu ve Ortaokulunda faaliyet gösteren İngilizce Kulüpleri, öğrencilere farklı ülkelerin kültürlerini tanıma fırsatı sunar. Bu kulüpler, öğrencilerin yaşam boyu kullanabilecekleri beceriler kazanmalarına yardımcı olur. Öğrenciler drama, sunum, izledikleri filmlerle ilgili eleştiri yazıları yazma, yaratıcı yazma, şarkı söyleme, resim yapma, münazara gibi etkinliklerle hem araştırma ve sunum yeteneklerini geliştirir hem de kelime dağarcıklarını eğlenceli ve etkili bir şekilde zenginleştirirler. Öğrencilerin İngilizceyi eğlenceli ve kalıcı bir şekilde öğrenmelerini sağlamak amacıyla çeşitli etkinlikler düzenlenmektedir. Bunlar arasında:

  • Kelime Yarışmaları
  • Friday Speech (Cuma Paylaşımı)
  • Speak More English Sertifikaları
  • Junior Just a Minute Paylaşımı
  • myON Dijital Okuma Platformu üzerinden verilen okuma sertifikaları
  • Aylık Ödüllü İngilizce Sorular
  • Spelling Bee Yarışmaları
  • JMUN (Junior Model United Nations Konferansı)
  • Welcome Willkommen Week  etkinlikleri


Bu programlar, öğrencilerin hem yabancı dil gelişimini destekler hem de İngilizce öğrenmeyi sevdirmeyi ve özgüvenli bir şekilde konuşmalarını teşvik eder.

Yabancı Dil Gelişimi İçin Etkinlikler

Yaz Okulu Programı
Taş Özel İlkokulu ve Ortaokulu, öğrencilerin İngilizceyi gerçek hayat deneyimleriyle öğrenmelerini sağlamak amacıyla İngiltere'de bir Yaz Okulu Programı düzenlemektedir. Bu program, dil öğreniminin yanı sıra öğrencilerin öğrenmekte oldukları dilin kültürünü görmelerini ve yaşamalarını da hedeflemektedir.

Kulüpler ve Etkinlikler
Taş Özel İlkokulu ve Ortaokulunda faaliyet gösteren İngilizce Kulüpleri, öğrencilere farklı ülkelerin kültürlerini tanıma fırsatı sunar. Bu kulüpler, öğrencilerin yaşam boyu kullanabilecekleri beceriler kazanmalarına yardımcı olur. Öğrenciler drama, sunum, izledikleri filmlerle ilgili eleştiri yazıları yazma, yaratıcı yazma, şarkı söyleme, resim yapma, münazara gibi etkinliklerle hem araştırma ve sunum yeteneklerini geliştirir hem de kelime dağarcıklarını eğlenceli ve etkili bir şekilde zenginleştirirler. Öğrencilerin İngilizceyi eğlenceli ve kalıcı bir şekilde öğrenmelerini sağlamak amacıyla çeşitli etkinlikler düzenlenmektedir. Bunlar arasında:

  • Kelime Yarışmaları
  • Friday Speech (Cuma Paylaşımı)
  • Speak More English Sertifikaları
  • Junior Just a Minute Paylaşımı
  • myON Dijital Okuma Platformu üzerinden verilen okuma sertifikaları
  • Aylık Ödüllü İngilizce Sorular
  • Spelling Bee Yarışmaları
  • JMUN (Junior Model United Nations Konferansı)
  • Welcome Willkommen Week  etkinlikleri

Bu programlar, öğrencilerin hem yabancı dil gelişimini destekler hem de İngilizce öğrenmeyi sevdirmeyi ve özgüvenli bir şekilde konuşmalarını teşvik eder.

    Adres: Cevizlik Mh. Hallaç Hüseyin Sk. No: 11 Bakırköy / İstanbul  Telefon: +90 (212) 543 60 00   Fax : +90 (212) 571 60 87  Email    : taskolej@taskolej.k12.tr   

© 2023 Özel Taş İlkokulu · Ortaokulu  Tüm Hakları Saklıdır.

Search